شعبه ۱۳۲ دادگاه صلح تهران به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به «پرونده‌های متظاهرین به وکالت» تعیین شد
تاریخ انتشار : دوشنبه ٠١ تیر ١٤٠٥ ١٤:٠٩:٣٧ - تعداد مشاهده : ١٩

 

 در پی مکاتبات و پیگیری‌های رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، شعبه ۱۳۲ دادگاه صلح تهران مستقر در مجتمع قضایی شهید کاظمی به منظور رسیدگی به پرونده‌های تظاهر به امر وکالت، اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، به دنبال پیگیری‌ها و مکاتبات رئیس کانون مرکز با دکتر القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران و دکتر قربانی، رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، شعبه ۱۳۲ دادگاه صلح تهران برای رسیدگی به پرونده‌های تظاهر به امر وکالت تعیین شد.

اختصاص این شعبه در نامه‌ای از سوی سید محمد شفیعی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران خطاب به مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام شده است.

اختصاص شعبه ویژه دادگاه صلح برای رسیدگی به جرائم متظاهرین به امر وکالت، در ادامه اقدامات انجام ‌شده برای مقابله با فعالیت متقلبانه اشخاص فاقد پروانه وکالت و افرادی است که تحت عناوین مختلف از جمله «بلاگرهای حقوقی» اقدام به کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق ارائه مشاوره‌های حقوقی غیرمجاز و مداخله در امور وکالتی می‌کنند و غالبا منجر به تضییع حقوق شهروندان و اخلال در فرآیند دادرسی شود.

این اقدام در ادامه پیگیری‌های مستمر کانون وکلای دادگستری مرکز برای صیانت از حقوق مردم، حفظ سلامت در ارایه خدمات حقوقی و مقابله با فعالیت افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای صورت گرفته است.

گفتنی است پیش از این نیز در پی طرح موضوع ضرورت برخورد با مؤسسات حقوقی غیرمجاز و متظاهرین به وکالتی که همزمان مرتکب جرایم دیگر می‌شوند، در دیدار رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رئیس کل دادگستری استان تهران و همچنین در پی مکاتبه دکتر محمد شاه‌محمدی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با رئیس کل دادگستری استان تهران، شعبه ۱۰۲۷ دادگاه کیفری دو تهران مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی به عنوان شعبه ویژه تخصصی رسیدگی به «اتهامات مرتبط با جرم تظاهر به امر وکالت» تعیین شده بود.